Geslaagd 345 scholierentoernooi Drunen Brabant

Home / Nieuws / Geslaagd 345 scholierentoernooi Drunen Brabant
Schoolschaak Toernooien dinsdag, 19 november, 2019
De winnaars in Drunen met schaaklerares Elke van Roon (foto organisatie)

Het allereerste kwalificatietoernooi voor de groepen 345 (basisonderwijs) in Brabant heeft plaatsgevonden op woensdag 13 november bij Athena te Drunen. Er deden 27 kinderen mee van 6 verschillende scholen. Twee scholen waren met meer dan 5 spelers aanwezig, namelijk Athena uit Drunen en de Vincent afdeling Athena uit Etten-Leur en gingen beiden dan ook voor de teamoverwinning. Tot de laatste ronde was het erg spannend wie van deze teams ging winnen en daarmee door mocht naar de landelijke finale (27 juni 2020 in Utrecht Leidsche Rijn). Met slechts 2 punten verschil wist het team van de Vincent uit Etten-Leur het team van Athena uit Drunen te verslaan. Zij verdiende dan ook daarmee een ticket voor de finale op 27 juni.

De eindstand van het 345 toernooi in Drunen:

  School punten
1 De Vincent - Etten Leur 60
2 Athena - Drunen 56
3 Rijkenschool-Elshout 24,5
4 De Elzeneind- Oss 14,5
5 Johannes Paulus-Heusden 12,5
6 Besoyen-Waalwijk 8,5

 


Dat op de Athena het eerste 345 toernooi van Brabant plaatsvond was niet zomaar toevallig. Op deze school in Drunen wordt namelijk al jaren schaakles gegeven door mevrouw Elke van Roon. Zij geeft aan alle groepen (3 t/m 8) van de school schaakles. Niet elke week aan elke groep, maar in series van 8 tot 10 schaaklessen per groep. Afgelopen seizoen verzorgde overigens ook Erik Hamers uit Goirle een serie lessen als stand in voor Elke. 

Een 345 toernooi is vooral een feest. De meeste kinderen hebben nog maar net de loop van de stukken geleerd en spelen dan al hun eerste toernooi. Alle kinderen hebben dan ook een geweldige middag gehad en goed gespeeld. Alle kinderen gingen dan ook met een medaille naar huis. 

Willen jullie in de eigen omgeving ook een 345 schoolschaaktoernooi? Dat kan, zie voor meer informatie en aanmelding, de website van nkscholen.