Deloitte sponsort NK en Tata Steel stimuleert schoolschaak
Hilversum – Wereldkampioen Magnus Carlsen en de andere deelnemers aan het Tata Steel Chess Tournament leveren vandaag felle strijd op de schaakborden bij Beeld en Geluid in Hilversum. De schaaksport in Nederland kent deze dag echter alleen maar winnaars. KNSB voorzitter Marleen van Amerongen tekende in hetzelfde gebouw samenwerkingsovereenkomsten met twee vertrouwde partners. Deloitte verbond zich voor 3 jaar aan de Nederlandse Kampioenschappen schaken. Tata Steel bevestigde de samenwerking met de schaakbond op het gebied van schoolschaak.
Tata Steel en de KNSB gingen in Hilversum een samenwerkingsovereenkomst aan op het gebied van schoolschaak. De samenwerking is niet alleen gericht op de jaarlijkse Tata Chess on Tour activiteiten, maar ook op het stimuleren van schoolschaak in de regio Beverwijk en IJmond. Voor Tata Steel geldt dat het de vaardigheden die kinderen in de schaaksport opdoen van groot belang acht voor het aangaan van de uitdagingen die de 21e eeuw biedt.
In 2017 sponsorde Deloitte al de Nederlandse Kampioenschappen schaken in Amsterdam. Een logische keuze voor de veelzijdige zakelijke dienstverlener, waarvoor strategisch denken core-business is. De competenties die schaakgrootmeesters in hoge mate bezitten, zijn bij uitstek competenties die Deloitte zoekt in haar werknemers. In Hilversum ging Deloitte vandaag een sponsorovereenkomst aan voor de komende 3 jaar.
CEO Peter Bommel: “Schaken bevat veel aspecten waarin Deloitte zich herkent. Elementen als strategisch denken, goed voorbereiden, doorzettingsvermogen en slagvaardigheid heb je zowel nodig om succesvol te zijn als medewerker van Deloitte en als schaker.”